čtvrtek 1. října 2009

Velký výlet - 21. den

Brzy ráno jsme dorazili do severní části poloostrova Peron, kde se nachází Monkey Mia, místo, kde se potkávají lidé a delfíni. V návštěvnickém centru nám řekli, že připlouvají každý den v 7:30 už od roku 1960. Byli jsme na pláži dřív, když se objevil páreček delfínů. Plavali blízko nás, ale podle instrukcí jsme stáli ve vodě jen po kolena a nesměli jsme se jich dotýkat.
Pláž kolem se rychle zaplnila a za chvíli přišli instruktorky, které nám pověděli pár zajímavých věcí o Nikki a Finn, jak se delfíní matka a její mládě jmenovali. Zanedlouho se objevili další delfíni, ale k pláži připlul jenom jeden - samička Pak.
Potom instruktorka vybrala pár lidí z davu, kteří mohli nakrmit delfíny rybičkou. Delfíni plavali metr kolem nás a užívali si krmení i focení. Mládě Finn dávalo občas matce najevo, že chce také nakrmit (mateřským mlékem, ale na mělčině ho nemůže pít), nicméně matka zůstávala v klidu a počkala si na rybičky. Jakmile došly, všichni odpluli. Bylo to celé moc hezké setkání s divokými delfíny, akorát jsme měli zmrzlé nohy po jeden a půl hodině stání ve studené vodě.
Z Monkey Mia jsme se vydali zase dolů na jih. Po obědě jsme dojeli do národního parku Kalbarri. Protéká tudy řeka Murchison, která vytvořila veliké údolí a hluboké rokle. Nejdřív jsme se stavili na dvou vyhlídkách a později jsme dorazili k přírodnímu oknu ve skále - Nature's Window.
Od něj vedla osmikilometrová pěší stezka, kterou jsme prošli za dvě a půl hodiny. Nad řekou i přímo u ní bylo nádherně, skály tu vytvářely římsy a terasy, po kterých jsme občas šli. Zahlédli jsme také několik klokanů a divoké kozy. Bush všude kolem kvetl nejrůznějšími barvami, byla to moc hezká procházka, po cestě zpátky jsme znovu došli k přírodnímu oknu, které bylo krásně osvícené zapadajícím sluníčkem.

Večer jsme dojeli přespat do městečka Kalbarri.