úterý 12. dubna 2011

Paragliding 3. den (Bohdánkov)

Po snídani se opět učíme trochu teorie.

Ještě před obědem jdeme na louku za letištěm a trénujeme křížové starty. Vypadá to asi takhle: Padák jsem si rozložil za sebe, přehazuji si jedny šňůry přes hlavu a otáčím se k padáku. Šňůry jsou teď zkřížené. Ruce dávám taky křížem a tahem zvedám padák nad hlavu. Vítr na něj různě působí a pokud nejsem přesně proti němu, táhne mě i s padákem do strany. Učíme se, jak to srovnat. Teprve potom je možné se otočit zády a rozeběhnout se na start. Není to vůbec jednoduché, při překřížených šňůrách se nám pletou strany. Chvíli mi to jde výborně a pak přijde jiný instruktor a mám v tom zase guláš.

Po poledni jsme se dojeli naobědvat a odpoledne nás už čekal zase stejný svah (Bohdánkov), akorát jsme na něm trénovali křížový start.

Třikrát jsem vzlétl, ale pak mi to moc nešlo. Změnily se podmínky, začal se točit vítr, dvakrát jsem se vymázl na stráni a jednou se mi čelně zaklopil padák. I ve vzduchu to víc házelo, kvůli silnější termice, takže jsme to kolem páté zabalili. Přibylo mi pár modřin, ale víc zkušeností.

Žádné komentáře: