úterý 12. dubna 2011

Paragliding 5. den (Hodkovice nad Mohelkou)

Po snídani jsme strávili v učebně jenom hodinku, dokud nezačalo svítit víc sluníčko a neuschla tráva a pak jsme se vydali na Hranu u letiště. Je to svah s převýšením 40 metrů, nahoře je rovinka na startování. Rozbalili jsme padáky a já jdu na start první. Startuji zády ke svahu se šňůrami křížem. Podaří se mi pěkný start, padák mi jde hezky nad hlavu, udělám dva kroky a to už jsem za hranou a letím, s výhledem do krajiny jako ze 14ti patrového paneláku. Ale není čas se kochat, Berry mi do vysílačky říká, co mám dělat. Vykláním se v sedačce a zatáčím doleva podél svahu, o kus dál zase doprava zpátky a takovými osmičkami ubírám postupně výšku. Přistávám hladce proti větru a Berry mě pochválí, což moc často nedělá, o to víc jsem spokojený. Vracím se na start (pěkně zadýchaný) a když na mě přijde řada, mám vyzkoušet za letu sklopení uší padáku, které se používá k tomu, aby rychleji klesal. Napoprvé se mi to nepovede, ale při dalším sletu už krásně. Kolem poledne začalo víc foukat, a tak slezeme dolů na louku, kde trénujeme zvedání padáku nad sebe. Pak se jede na oběd do hospody a potom létáme celé odpoledne a trénujeme plynulé zatáčení a uši. V 6 večer končíme, všichni nadšení, protože jsme si poprvé pěkně pořádně zalítali. Rozjíždíme se domů, příští den nás čeká odjezd do Slovinska a pořádné lítání z vysokých kopců.

Žádné komentáře: