úterý 12. dubna 2011

Paragliding 9. den (Slovinsko - Lijak)

Ráno vstáváme do slunného počasí, na obloze je jen pár mráčků. Balíme všechny věci a vyrážíme z kempu směr Ajdovščina. Vyjíždíme na menší horu nad údolím. Start je ve výšce 870 metrů, jsme tu sami, přistávačka dole je veliká, takže se těšíme.

Berry nás zchladí, vane vítr do zad a nevypadá to dobře. Natáhneme se u lesíka poblíž do stínu a Berry nás začne zkoušet.

Naštěstí si pamatuju všechno. Berry je spokojený a ještě nám vysvětluje detaily některých věcí. Čekáme dál, jestli se otočí vítr. Bohužel ani do jedné hodiny nenastaly dobré podmínky, a tak se vracíme na Lijak. Ani tam to ale není sranda. Sedáme si nad startem a Berry trefně komentuje (a dost přesně předvídá) špatné starty. Je zajímavé, že do takovýhle podmínek vyšlou některé školy své žáky. Až později odpoledne odstartují někteří z naší skupiny, ale my "kurzíci" máme zákaz a ani nám to moc nevadí, když vidíme, jak to s ostatními ve vzduchu háže.

Odstartuje také Vojta, druhý instruktor a ukazuje nám ve vzduchu spirálu a jiné akrobatické prvky. Dvěma lidem z naší skupiny se moc nepodařil start, jeden shodil padák a přeběhl přes padák jiného paraglidisty, což ho moc nepotěšilo. Druhý si nezkontroloval řídící šňůry a při startu je měl zamotané takže zatočil do stromů vedle přistání a spadl z výšky na zem. Naštěstí ne z velké, naráz pohltil chránič v sedačce. Berry dost nadával, protože takoví lidé s námi jezdí na zájezdy, mají papíry bůhví odkud a jsou potom spojováni s Berryho školou. Sluníčko začalo slábnout a podmínky se zlepšovaly, Berry nám nabídl že můžeme do vzduchu, ale také nemusíme. Ani se nám nechtělo, ale když už jsme měli padáky na zádech, že půjdeme k autu, řekl nám ať je rozbalíme a ještě si zalétáme. Vzhledem k tomu, že jsem dostal zelenou od zkušeného instruktora, neváhal jsem a odstartoval jako první. Start se mi podařil bez chybičky a chvíli jsem letěl podél kopce.

Na jeho zadní hraně jsem se musel vyhnout jinému paraglidu a dostal jsem se dál od svahu, kde už vítr tak moc nenesl a zrychlilo se mi klesání. Udělal jsem už jen jednu obrátku a zamířil na přistání. Situace nad údolím byla už docela klidná.

Nad přistávačkou kroužilo víc lidí, zařadil jsem se někam mezi ně a hladce přistál proti větru.
Zabalili jsme padáky a vyrazili autem směr domů do Čech, se zastávkou na jídlo po cestě, opět pizza ještě ve Slovinsku.

Dostáváme od Berryho pár suvenýrů na památku a dozvídáme se, že jsme všichni piloťák udělali, já jsem dokonce napsal test na 100%. Vyrážíme domů a těšíme se na další budoucí lítání. Ještě jednou díky Berry a Vojto za profi přístup i za předané zkušenosti bylo to naprosto super!

Žádné komentáře: