pondělí 9. dubna 2012

Paragliding Všetaty

Štěpán: S Tondou jsme opět vyrazili mimo Prahu zkusit někde létat. Vybrali jsme si Všetaty. Je zde malý kopec a hrana mezi dvěma poli s převýšením asi 30 metrů. Ale když fouká vítr přímo proti, dá se tu hezky svahovat.

Chvíli jsme hledali, kudy se dostat na startovačku a objeli jsme kopec kolem dokola. Nakonec jsme nechali auto na jedné straně a vylezli nahoru od jihu. Na místě už jeden padáčkář byl a dal nám pár rad. Bohužel vítr foukal pouze v nárazech, a tak jsme ještě chvilku čekali. Když byly závany delší, Tonda odstartoval seshora z pole. Udělal několik zatáček, vyklesal a byl za chvíli dole. Já jsem také zkusil odstartovat z pole, ale první start se nevydařil, tak jsem se raději posunul o kousek níž, odkud už se mi podařilo odletět. Chytil jsem protivítr a chvíli se držel podél kopce, dostal jsem se dokonce nad start, ale pak už bylo po větru a já mazal dolů na přistání.

Mezitím přišlo dost dalších padáčkářů a nárazy větru zesílily. Některým se ještě podařilo trošku létat.

Pozorovali jsme několik zoufalých pokusů v silnějším větru a raději už jsme to nezkoušeli, zabalili padáky dole pod kopcem a vyrazili domů. Sice jsme nebyli dlouho ve vzduchu, ale výlet stál i tak za to.

Žádné komentáře: