pátek 11. května 2012

Paragliding Slovinsko - Lijak 2. den

Ráno jsme vstali později a vyjeli i s kurzíkama nahoru. Tentokrát cvičili B-stall. Zase jsem si dal sletík a řekl jsem si, že nebude na škodu potrénovat také. Ze startu jsem tedy zamířil rovnou nad přistávačku, abych měl dostatek výšky. Narovnal jsem se v sedačce, chytl pevně Bčka (druhou řadu šňůr) a stáhl je dolů. Padák se uprostřed prolomil a já začal padat 8 metrů za sekundu dolů. Zní to hůř než to je ve skutečnosti, v podstatě jde o kontrolovaný pád. Po chvíli jsem z rukou vypustil popruhy a padák se zase rozletěl. Pode mnou jsem zahlédl nepříliš úspěšný pokus o B-stall, kolegovi se zlomil padák a jeho kraje se dotkly, vypadalo to dost strašidelně. Nicméně když pustil popruhy, vrchlík zase obnovil tvar. Dole jsme se sbalili a jelo se znovu nahoru. Bylo horko a vypadalo to ideálně na delší polétání. Odstartoval jsem a celkem bez problémů se mi podařilo dostat rychle nad kopec, protože všude byla silná termika.

Rozhodl jsem se vydat se dál po hřebeni, chvíli se mi dařilo, ale potom začalo více foukat od severu a bál jsem se, že bych proti větru nedoletěl na přistání. Pode mnou jsem viděl někoho z našich, jak letí směrem k přistání, ale má hodně malou výšku. Musel jsem se věnovat řízení, až později jsem se dozvěděl, že přistál na úpatí kopce na malé louce a vymotával padák z keřů. Já jsem si to namířil po nějaké době nad údolí (u kopce to hodně házelo), kde se mi dařilo nacházet stoupáky. Přistál jsem po hezké hodině a půl. Trochu blbě jsem si vyměřil dosednutí, protože vítr změnil směr, takže jsem přistál až těsně na konci přistávačky u strouhy a boudy s občerstvením. Dole už byli všichni, takže se hned jelo nahoru. Naobědval jsem se a zase odstartoval. Vítr zesílil, termika zeslábla, takže ideální na svahování, ze kterého se nakonec vyklubala hodina létání kolem skal na vrcholu kopce.

Přistál jsem naprosto spokojený. Večer jsme dojeli do hypermarketu v Nové Gorici a nakoupili si pochoutky na grilování. Stejně jako vloni jsem si dal výbornou rybu Oradu.

Žádné komentáře: