pátek 14. září 2012

Paragliding Itálie - Bassano del Grappa (1. den)

Štěpánovy zápisky z létání:
Stejně jako před rokem, vydal jsem se na poslední letošní větší polétání do Itálie. Bassano mě minule hodně oslovilo, pro paragliding je to skvělé místo. Velké převýšení (přes 800 metrů), hodně startovaček do různých směrů a dobrá termika nad údolím. Odtud mám pořád ještě svůj dosavadní osobní rekord 4 hodiny a 10 minut ve vzduchu. Těšil jsem se i na místní skvělou pizzerii vedle kempu.
Jako obvykle jsme vyrazili z Černého Mostu a přes noc jeli po dálnicích do Itálie.

Po deváté jsme dorazili do kempu v Semonzo a postavili stany. Bylo pod mrakem, ale celkem teplo. Vyrazili jsme nahoru na masiv Monte Grappa. Na startovačce skoro nefoukal vítr, takže bylo potřeba se hodně rozeběhnout při čelním startu.
start da Beppi
Zvládl jsem ho bez problémů a hned zatočil doleva podél svahu, abych si udržel výšku. Bohužel údolí nebylo dostatečně vyhřáté (stále bylo pod mrakem), takže se mi jen těžko dařilo hledat místa se stoupáky a postupně jsme ztrácel výšku, až jsem za 20 minut přistál.

Druhý let mi trval podobně dlouho a třetí navečer asi 25 minut. Ostatní létali úplně stejně, ale byli jsme vděční alespoň za tyto delší slety.
Večer jsme vyrazili úplně nahoru k památníku 1. světové války. Odtud se létá při dobrém větru a je tu hodně slušné převýšení 1450 metrů. Bohužel foukalo moc a ze špatného směru, ale prošli jsme se po hřebeni a jenom ty rozhledy na všechny strany stály za to.

Sjeli jsme dolů do kempu a vyrazili do místní pizzerie na skvělou pizzu a dobré víno. Při odchodu jsme ještě dostali panáčka místní pálenky Grappa.

Žádné komentáře: