pátek 14. září 2012

Paragliding Itálie - Bassano del Grappa (2. den)

Ráno jsme se probudili do slunečného počasí a brzy začalo být teplo. V půl jedenácté jsme vyjeli na kopec s východním startem. Chvilku jsme čekali a jako první startovali méně zkušenější piloti po kurzu, kterým Berry a Vojta pomáhali po vysílačce.
start Costalunga
Potom jsem počkal až odletí dva Poláci a hned za tím druhým jsem se rozeběhl, dokud pěkně foukalo proti svahu. Chvíli jsem hledal stoupák, našel jsem jenom jeden slabší, ale vynesl mě dostatečně vysoko, abych mohl přeskočit na protější kopec přes údolí.

Tam se mi celkem dařilo, dostal jsem se v jednu chvíli docela vysoko a chtěl pokračovat výš po hřebenu, ale neprosadil jsem se a v jedné rokli jsem ztratil hodně výšky a musel jsem na přistání. Pěkných 40 minut ve vzduchu. Dole čekal Berry a hned jsme vyjeli nahoru na jižní start. Na nic jsem nečekal, připravil si padák a čelně odstartoval. Bohužel mi fouklo trochu z boku a padák se naklonil na stranu. Korigoval jsem řidičkou, ale neběžel jsem rychle a zbytečně brzo se posadil do sedačky, takže jsem se svezl po zadku. Let už ale byl v pořádku. Nad kopcem bylo hodně termických míst, po chvíli jsem se dostal poměrně vysoko a vydal jsem se nad pastviny za startem.

U západní hrany kopce se prohřál svah a vytvořil se tu silný velký stoupák, do kterého se sletělo asi 20 padáků, byl to docela zážitek točit jako hejno ptáků a společně stoupat postupně výš a výš. Potom už to nenosilo, tak se každý rozletěl jiným směrem. Vydal jsem se přes hřeben směrem na východ a podařilo se mi poprvé přeskočit velkou rokli, kde to hodně snáší. Za ní jsem se chvíli točil nad skalami, ale nepodařilo se mi získat další výšku a letět dále, tak jsem se vracel přes rokli zpět. Tam jsem musel šlápnout do speedu, abych jí proletěl rychle. Nad kopcem bylo spoustu padáků - napočítal jsem jich přes 30 a dole mi pak někdo říkal, že jich napočítal odpoledne až 65, ale ve vzduchu bylo pořád dost místa.


Pěkně jsem si zalétal, přistával jsem po hodině a dvaceti minutách. Večer jsme zase zašli na vínko a pizzu.

Žádné komentáře: