pondělí 1. dubna 2013

Paragliding Raná

Velikonoční pondělí neslibovalo moc dobré počasí, ale přesto jsme se s Tondou rozhodli vyrazit na Ranou. Doufali jsme, že tentokrát už jí pokoříme a zalétáme si. Bylo zamračeno, ale foukalo proti kopci, nad kterým svahovali dva paraglidisti. Vyškrábali jsme se nahoru, zhodnotili situaci jako letovou a hurá na to. Na vrcholu se ještě držely zbytky sněhu.

Tonda odstartoval první a já se vydal chvíli po něm. Udělali jsme několik obrátek od jedné strany kopce na druhou, ale oba jsme zatočili ve špatný moment na špatném místě a vylétli jsme mimo proudění nad hranou kopce. Postupně jsme vyklesali a přistáli na louce pod kopcem. Byli jsme přesto spokojení, konečně a poprvé jsme letěli na Rané. Znovu jsme vylezli nahoru, kde se mezitím sešlo dost lidí.

Počasí se zhoršilo, vítr zesílil a chvíli dokonce sněžilo. Navíc to vypadalo, že se od severu žene ještě větší vánice. Zhodnotil jsem situaci jako pro mě neletovou a jenom jsem pozoroval, jak se lidé okolo perou s padáky na startu.

Na chvilku se obloha roztrhla a Tonda toho využil a vzlétl do lepších podmínek. Hodil jsem si padák na ramena a seběhl dolů k autu. Tondovi se docela dařilo, byl dost vysoko nad kopcem


a po dvaceti minutách přistál dole spokojený, akorát hodně promrzlý. Vyrazili jsme zpátky do Prahy, lehce unavení a vyfoukaní od studeného větru, ale spokojení s prvním jarním polétáním.

Žádné komentáře: