čtvrtek 25. července 2013

USA 8. den - Utah

Přes noc se nám moc dobře nespalo, bylo hrozné horko. Vyjeli jsme opět směrem k národnímu parku Arches, ale nejdříve jsme se stavili na snídani v podniku Denny's. Uvnitř jsme se posadili do boxíku a dali si americkou klasiku. Vajíčka, slaninu, lívance s javorovým sirupem a černou kávu. Postarší příjemná servírka nám dolévala kafe a oslovovala nás "sugar"a "darling" (zlatíčko). Jako z amerického filmu. Vynikající snídaně a super začátek dne.

Dojeli jsme do Arches. Zastavili jsme se na vyhlídce La Sal Mountains a jeli dále k druhé vyhlídce Courthouse Towers.

Potom jsme šli na trek k Delicate Arch, zhruba 5 km, na konci byl nádherný skalní oblouk.

Ráno ještě nebylo takové horko, ale stejně jsme se při výstupu dost zapotili. Pak jsme šli krátký trek k North Window a hned vedle bylo South Window a o kousek dál Turret Arch.

Ze stejného parkoviště jsme ještě došli k Double Arch.

Pak jsme se krátce zastavili u vyhlídky Garden of Eden, a také u Balanced Rock, kolem které se dalo jít okolo.

Cestou ven z parku jsme si znovu vyfotili z jiného úhlu Courthouse Towers.

Tím jsme se rozloučili s parkem Arches, který se nám moc líbil. V Moabu jsme si v supermarketu koupili oběd, natankovali plnou a jeli na jih do národního parku Canyonlands. Jde o obrovské území, dostupné ve třech různých částech. Jako první jsme jeli do části Needles. Už po vjezdu jsme žasli nad nádhernými údolími kudy vedla silnice.

Jako první jsme viděli oblouk, který tvarem připomíná dřevák.

Dojeli jsme k vyhlídce Big Spring Overlook, kde byly krásné skalní pokličky.

Potom jsme si prošli krátký Pothole trail po skalách, odkud bylo dobře vidět do kraje.

Cestou zpět k hlavní silnici jsme si ještě dali Cave Springs. Toto místo kdysi sloužilo kovbojům, kteří si zde vybudovali pod převislou skálou tábor. Hlavně kvůli vzácnému pramenu, voda je v okolní vyprahlé krajině jen těžko k nalezení. Na stěnách převisu s názvem Newspaper Rock byly staré petroglyfy od původních obyvatel.

Po cestě zpátky jsme si fotili údolí a ještě další skálu s pradávnými petroglyfy. Jsou staré zhruba 2000 let.

Večer jsme dojeli k vyhlídce Needles. Ta nám vyrazila dech. Dlouho jsme pozorovali tu nádheru.

Cestou do Moabu jsme se ještě zastavili u Wilson Arch.

Před setměním jsme dorazili do Moabu a našli si ubytování v hostelu Lazy Lizzard, kde byl vtipný majitel ("When you are American, it is your duty to buy a car and burn gas"). Zkopírovali jsme fotky z plné karty do ultrabooku a šli spát.