sobota 24. srpna 2013

Paragliding Harrachov - Čertova hora

V pátek večer jsme poseděli s Tondou a Monikou na Vyšehradě. Fajn pokec a po měsíci v Americe přišlo české pivo vhod. V sobotu vyrazil Štěpán po dlouhé době konečně za paraglidingem: Předpověď sice nebyla nejlepší (východní slabý vítr), ale přesto jsme se rozhodli s Tondou vyjet. Vybrali jsme Čertovu horu u Harrachova, kde jsme ještě nebyli. Dojeli jsme nejdřív do Rýžoviště a dole v údolí pod startem se podívali, kde se dá přistát. Všude svažité stráně, ne zrovna ideální. Nebyli jsme si totiž jistí, zda se z východního startu dá doletět zpátky k úpatí lanovky v Harrachově. Vyjeli jsme nahoru a už cestou jsme viděli, že to půjde.

Došli jsme na úpatí černé sjezdovky.

Vítr foukal přesně proti, ale kopec byl pořád ve stínu, protože byl nad ním velký mrak. Najedli jsme se a rozhodli se vyletět. Tonda odstartoval první pod dohledem skupiny německých turistů. Já jsem si potom poponesl padák o kus vedle doprostřed sjezdovky a odstartoval za ním. Trochu jsem se při startu rozhoupal ze strany na stranu, protože jsem dostatečně rychle neběžel, ale vše proběhlo dobře. Vítr nás krásně vynesl a dostali jsme se až do 200 metrů nad vrchol kopce.



Poletovali jsme kolem hrany, výhled na okolní Krkonoše byl super a přistával jsem po 40 minutách, kousek za Tondou. Vítr v údolí byl rychlejší a trochu tu byly turbulence, takže nebylo lehké se vykrátit na louku u hotelu. Sbalili jsme padáky, dali si pivko a rozhodli jsme se, že si nahoru tentokrát vyšlápneme. Výstup nám dal zabrat, za 45 minut jsme došli k vrcholu pěkně zpocení. Vydáchli jsme a šli podruhé na start. Ten se mi moc nepovedl, trochu jsem se vyválel, ale napodruhé bylo vše v pořádku. Udělal jsem jen tři otáčky a dostal se vysoko nad kopec. Tonda akorát startoval, ale neudržel se a klesal dolů. Poletoval jsem podél kopce a Tondovi se mezitím podařilo získat zpátky ztracenou výšku.

Chvíli jsme létali, ale pak jsme postupně klesli níž nad les a museli na přistání. Super polétání, další půlhodina. Domů jsme odjížděli spokojení. Pro zajímavost jsem zaznamenal druhý let v Google aplikaci Moje trasy.

Žádné komentáře: