neděle 29. září 2013

Paragliding Harrachov - Čertova hora

V neděli Štěpán vyrazil za paraglidingem s Tondou. Podle předpovědi měl foukat silný východní vítr, který měl ještě po poledni zesílit. Domluvili jsme se s Tondou, že vyrazíme ráno dřív, abychom byli brzo na Čertově hoře a zalétali si, pokud to půjde a vítr příliš nezesílí. Dojeli jsme v deset do Harrachova a vyjeli lanovkou na Čertovu horu. Navzdory předpovědi nahoře skoro nefoukalo, ale sluníčko svítilo na východní svah, takže se dalo čekat, že nám pomůže podzimní termika. Dali jsme si klobásu a čaj a vyrazili na start. Závany větru už byly pravidelné. Odstartoval jsem jako první a zase nic moc start, byl jsem líný při rozeběhu, padák mě trochu nadzvedl a sednul jsem si, místo abych ještě běžel dál. Výsledkem bylo kraťounké bobování po sjezdovce. Odlepil jsem se, zatočil doleva a hned jsem vletěl do silného stoupání. Točil jsem doprava podél svahu a při třetí obrátce zpátky jsem byl vysoko nad kopcem. Dole jsem akorát viděl Tondu, jak startuje.


Až mě překvapilo, jak rychle jsem se vyhoupl tak vysoko. Tondovi se dlouho nedařilo dostat na mojí výšku, ale pak to zvládl a nakonec se dostal i nade mě někam do 1500 metrů. Létali jsme nad kopcem, sem tam zaletěli trochu k údolí i nad červenou sjezdovku na druhé straně a pořád bylo čeho se chytit, termika fungovala super a vítr nás držel dobře nad horou.

Dolétl jsem až nad skokanské můstky, ale tam jsem vyklesal, navíc vítr zesílil a začalo to být divočejší a rozbité, občas jsem se s padákem hodně komíhal ze strany na stranu a musel jsem hodně aktivně řídit. Ztratil jsem hodně výšky, a tak jsem zamířil na přistání. Nad jeho krajem mě to hodně rychle snášelo k zemi, udělal jsem poslední zatáčku a chystal se na dosednutí, ale najednou mě poryv větru zvednul nahoru. Viděl jsem, že mi to nevyjde, protože na konci louky je hotel s vysokou střechou. Dal jsem rychle dolů uši padáku a dolétl před hotel, kde jsem přistál. Nahoře stála skupina lidí, kteří mi zatleskali. Tonda přistával chvíli po mě. Sbalili jsme padáky a jeli spokojení domů, další pěkná hodina do letového deníku.

Žádné komentáře: