sobota 28. září 2013

Paragliding Liberec - Ještěd

V sobotu jsem se vydal s Tondou na Ještěd, kde jsme ještě zatím nelétali. Dole pod kopcem jsme potkali Němce Ralfa, kterému se moc nelíbilo počasí. Párkrát už tu byl a moc prý nelítal. Vítr sice foukal správně proti kopci od severu, ale nízko položené mraky šly směrem od jihu přes kopec. Uvažovali jsme co dál, když jsme uviděli seshora letět povědomý tandemový padák. Dole jsme potkali Honzu s Márou, kteří nás kdysi učili základy na kurzu, a kteří tu vozili lidi. Vyjeli jsme s nimi nahoru a šli na to.

Vítr na startu skoro nefoukal, startovali jsme čelně a dával jsem si pozor, abych se pořádně rozeběhnul. Odlepil jsem se ze sjezdovky nedlouho po Tondovi a hledal jsem, kde se chytit. Moc toho nebylo, jen pár míst lehce přizvedávalo a pak jsem nakrátko udělal několik otáček v slabém stoupáku. Přistával jsem hned po Tondovi, který se udržel o něco déle nad údolím. Vykrácení mi vyšlo výborně a dosedl jsem přesně tam, kam jsem chtěl. Vyjeli jsme znovu nahoru, ale to už nefoukalo skoro vůbec a musel jsem pořádně běžet. Odstartoval jsem chvíli po tandemu a všiml jsem si, že mám zamotanou levou řídičku mezi šňůrami D-popruhu. Levou zatáčku nad údolí jsem tedy provedl pořádným náklonem doleva v sedačce a mezitím jsem vymotával řídičku. Hodně blbá chyba, měl jsem si vše před startem pořádně zkontrolovat. Nad přistání už jsem doletěl normálně, navíc v údolí odpoledne naprosto nic nezvedalo. Stihl jsem si ještě vyfotit Ještěd.

Pětimituvý sletík, jenom přistání bylo pořádně rychlé, ale ustál jsem to na nohou.

Žádné komentáře: