sobota 21. prosince 2013

Paraglidingový pokus v Rokytnici

V sobotu jsme s Tondou vyjeli do Rokytnice, zkusit trochu létat. Předpověď vypadala slibně a přestože v údolích pod horami byla inverze, v Rokytnici už bylo hezky vidět až na Lysou horu. Vyjeli jsme lanovkou nahoru, ale tam byl bohužel silný nárazovitý vítr. Rozhled do okolí odtud nikdy neomrzí. Rozbalili jsme si padáky a zjistil jsem, že mi ho na technické zabalili docela dost nepořádně, měl jsem totálně zamotané šňůry. Tonda mi hodně pomohl, ale stejně jsem strávili rozmotáváním skoro hodinu. Zkusil jsem si pak padák narovnat nahoře na sjezdovce, ale táhnul mě nahoru do svahu, kde se mi trochu namotal na nízký smrček. Pracně jsme ho sundali a pak se chytil Tonda pro změnu na sloup u sjezdovky. Měl už jsem toho plné zuby a zabalil jsem to. Tonda to ještě jednou zkusil a trpělivost se vyplatila, odstartoval. Akorát mu to rychle klesalo a moc dlouho se neudržel, ale byl rád alespoň za sletík. Já jsem potupně sjel lanovkou dolů a rozebíral jsem si v duchu všechny chyby v hlavě. V zimě je Rokytnice hodně jiná a předpověď musí vyjít přesně, navíc nemá cenu se s padákem nějak prát, je třeba ho dostat rychle nad hlavu a mazat z kopce dolů. Navíc si dopředu zkontrolovat šnůry, když mi padák zabalí někdo jinej. Poučení pro příště...

Žádné komentáře: