sobota 1. března 2014

Paragliding Krupka

Štěpán vyrazil s Tondou za létáním na sever. Krupka je malé městečko kousek od Ústí nad Labem. Předpověď úplně nevyšla, už cestou z Prahy jsme jeli skrz inverzi, která byla i v Krupce. Přesto jsme vyjeli autem nahoru a doufali, že si alespoň sletíme. Prošli jsme lesem až na startovačku. Mlžný opar se pořád držel nad krajem, ale foukal trochu i proměnlivý vítr, tak jsme se rozhodli letět. Směr větru se stáčel spíše od jihu a z boku.

Čekal jsem, až se narovná proti startu a pak jsem se čelně rozeběhl. Bohužel zase fouklo trochu víc od jihu a padák se mi začal naklánět na stranu. I když jsem se ho snažil zatočit doprava co to šlo, škrtnul jsem levou stranou o strom a pak už jsem ho pověsil na větev o kus níž. Dost blbý začátek sezóny, ještě jsem nikdy "nezavěsil". Nadával jsem si, že jsem si neposunul padák víc doprostřed průseku. Stáhli jsme ho dolů (musel jsem vylézt nahoru na strom) a Tonda mi ještě pomohl rozplést zamotané šňůry. Nenechal jsem se odradit a šel do toho podruhé. Naštěstí už v pohodě a zatočil jsem vpravo podél svahu. Tonda startoval hned po mě. Chvíli jsme létali nad lesem a drželi výšku,


ale pak se vítr začal hodně točit a místa, kde to nosilo se rychle měnila. Tonda po chvíli zamířil na přistání a já ho po pár minutách následoval.

Přistávačka je louka, kam je potřeba doletět přes město, takže jsme si hlídali výšku a doletěli jsme ještě s rezervou. Pěkné polítání, které mi spravilo náladu z hloupého startu. Krupka je fajn místo a v létě musí být určitě super. Potom jsme zrychlili krok, abychom stihli lanovku nahoru, ale i když jsme dorazili jenom o pět minut později, obsluha už nám nedovolila jet nahoru. Museli jsme hodinu čekat. Lanovka je zajímavá, hodně stará a hodně dlouhá. Vlastně nejdelší v republice - 2348 metrů.

Nahoru se jede 15 minut. Od horní stanice jsme došli k autu a vyrazili zpátky do Prahy.

Žádné komentáře: