sobota 15. března 2014

Přebalování záložky

V sobotu vyrazil Štěpán do Karlína, kde si nechal od certifikovaných baličů přebalit záložní padák. Sešlo se asi 30 pilotů. Dopoledne jsme si nejdřív všichni vyzkoušeli cvičné odhození záložáku. Byl jsem zavěšen v sedačce na kruhy. Instruktor mě rozhoupal a když zařval teď, povolil jsem rukou pravý popruh, tím se sedačka dostala do prudkého náklonu, tak jako by se to mohlo stát ve vzduchu při nějakém problému. V tu chvíli bylo třeba sáhnout vpravo dolů pod sebe, kde je na sedačce kontejner s madlem a jeho vyhozením vyletí ven záložák. To se mi podařilo bez problémů. Na kruzích je to docela sranda, ale jak jsem se dozvěděl na přednášce později, ve skutečnosti nic moc. Pustili jsme si také záznam ze zpravodajství ČT o pilotovi, který zůstal viset na stromě a vyprošťovali ho hasiči. Sám se potom k tomu s nadhledem a humorně vyjádřil. Během pásma přednášek se probralo podrobně pojištění, ale hlavně správné odhození záložky a nebezpečné letové situace. Tady povídali hlavně piloti a instruktoři, kteří mají tuto zkušenost už za sebou. Mezitím certifikovaní baliči všem přebalili padáky. K obědu jsme si dali domácí gulášek a odpoledne se ještě rozebírala videa s nehodami. Hodně poučná akce.

Žádné komentáře: