neděle 11. května 2014

Sicílie 1. den

Ráno jsme vyrazili na vyhlídku k moři. Promotali jsme se úzkými jednosměrnými uličkami a prošli se krátce v přístavu.

Pak jsme vyrazili do vnitrozemí k řeckému chrámu Segeste a zbytkům města. Velká stavba, respektive zbylé sloupy z 5. století př.n.l.

Nahoře v kopcích je divadlo se skvělým výhledem do kraje.

Seběhli jsme k parkovišti, při sestupu jsme viděli spoustu rozkvetlých kytek.

Vyjeli jsme zpět k městečku Castellamare del Golfo. Nad ním je vyhlídka na celou zátoku.

Potom jsme popojeli k Tonnara di Scopello, kde byly skály v moři s domečkem na vrcholku.

Pak jsme chvíli hledali cestu kvůli objížďkám a nakonec jsme dojeli na další vyhlídku na moře a zátoku.

O kus dál jsme navštívili zbytky hradu Castello di Baida.

Krátce jsme zastavili u jedné pěkné vyhlídky na moře.

Odpoledne jsme si naplánovali výstup na Monte Monaco, je to velká skála s převýšením 419 metrů, tyčící se nad městem San Vito lo Capo. Celkem pětikilometrový výšlap, ale výhledy seshora byly super a i rozkvetlá příroda okolo se nám moc líbila.

Celou cestu jsme slyšeli bečet ovce z údolí. Nahoře na hřebenu se pásli i býci, ale naštěstí nás ignorovali. Na vrcholu stojí kříž a pod ním je krabička s diářem, kam jsme se zapsali. Trochu foukalo od moře, takže nám nebylo takové horko jako při výstupu.

Zpátky dolů jsme sešli rychle a dojeli se ubytovat do městečka. Dali jsme si sprchu a vyrazili uličkami k moři. Z pláže byla skála vidět v celé své kráse a docela jsme se divili, jak je veliká.

Vyhlédli jsme si restauraci na večeři, ale byla zatím zavřená. Poseděli jsme v jednom nedalekém baru a vrátili se za hodinu. Pořád zavřeno. Zkusili jsme to vedle a zjistili, že všechny restaurace otevírají až po sedmé. Tak jsme zase sedli do jiného baru a dali si Aperol Spritz a pivo Veltins. Po hodině jsme zkusili opět štěstí a v restauraci Crik Crok měli otevřeno, byli jsme první hosté. Číšník byl skvělý, doporučil nám výborné ovocné víno Zibibbo a ukázal čerstvé ryby na podnose. Jako předkrm pro dva jsme si vybrali Antipasto dela casa, chutnalo nám všechno, chobotnicový salát s ananasem, krevetkový koktejl s kiwi, rybí závitky, olihně, rýžové arancini a další plody moře. Na závěr jsme si dali typické sicilské dezerty Canolo a Casata. Na hotel jsme šli ve skvělé náladě.

Jo a Štěpán se sice namazal, ale zase se spálil.