čtvrtek 22. května 2014

Sicílie 12. den

Ráno jsme zaplatili ubytování a vyrazili do Cefalú. Podařilo se nám najít místo na bezplatné parkování a došli jsme k úpatí skály, tyčící se nad městem. Zaplatili jsme vstupné a začali šplhat 250 metrů nahoru ke zbytkům hradu. Rozhled ze skály na zátoku je pěkný.

Už ráno bylo vedro a pěkně jsme se výstupem zapotili. Koukli jsme se na zbytky chrámu Diany a opevnění.

Potom jsme sešli dolů a prošli se městečkem. Líbila se nám hlavně katedrála.

Zajímavý byl klášter vedle, ale i turecké lázně.

Z přístavního mola je další pěkný pohled na město.

V ulicích jsme si dali těstoviny k jídlu a později odpoledne vynikající mangový sorbet. Vrátili jsme se k autu a vyjeli za město na vyhlídku.

Pokračovali jsme do vnitrozemí k městu Isnello v horách. Tahle horská místa mají svojí atmosféru, která ještě není tolik poznamenaná ruchem turismu.

Dojeli jsme ke Gratteri.

Pak jsme pokračovali k Caccamo, tam jsme navštívili pěkný hrad.

Potom jsme dojeli na náměstí, což byla zase dobrodružná cesta křivolakými uličkami.

Z náměstí jsme chtěli vyjet stejnou cestou, ale způsobili jsme dopravní zácpu. Zrovna se totiž sjelo více aut v jedné šílené křižovatce ve svahu, posunky jsme si dávali najevo kdo pojede kam a v jakém pořadí. Ve finále nám nezbylo než zajet do jiné uličky a cesta dál byla peklem. Od zrcátek pár centimetrů na každou stranu, prudký svah dolů a pak zase nahoru a ostré zatáčky mezi kamennými domky. Štěpánovi se hodně ulevilo, když jsme dojeli na větší hlavní silnici bez škrábance.

Naše další cesta směrovala navečer zpátky k pobřeží. V Termini Imerese jsme se podívali do kostela a na vyhlídku u moře.

O kus dál jsme si prohlédli starý most. Pak jsme dojeli k ubytování u moře.

Majitel Fabio byl fajn a nad apartmány na střeše byla terasa s hezkým výhledem. Nakoupili jsme si pár věcí v nedalekém supermarketu a udělali si fettucine s rajčatovou omáčkou, kterou jsme vylepšili mušličkami. K tomu jsme popíjeli lehké Alcamo bianco a večer příjemně utekl.