neděle 8. června 2014

Paragliding Rokytnice nad Jizerou

V neděli Štěpán vyrazil s Tondou za paraglidingem. Přidali se k nám ještě Petr s Michalem. Předpověď byla na bezoblačnou termiku, takže jsme si vybrali Rokytnici nad Jizerou. Už od rána bylo pěkně horko. Vyjeli jsme lanovkou do půlky kopce a vydali se k Ručičkám, odtud jsme zahnuli po žluté nahoru na Lysou horu. Když jsme došli na sjezdovku, už z nás pěkně lilo. Chvilku jsme si oddechli a vyrazili dál nahoru. Chtěli jsme startovat až svrchu a mít nějaké metry navíc k dobru. Před námi jsme viděli partičku dalších čtyř paraglidistů. Výšlap nahoru stál za to, ale zvládli jsme ho.

Cestou nahoru už jsme vnímali termické závany z údolí, které byly čím dál častější a silnější. Chvíli jsme si odpočinuli, najedli se a šli na to. Odstartoval jsme jako druhý, ale chvíli jsme jenom klesal podél sjezdovky. Kousek níž jsem se malinko chytil nad lesem a potom se různými osmičkami držel na stejné úrovni. Mezitím se do vzduchu dostali i ostatní.


Paraglidisti, co dorazili před námi, měli lepší a závodnější padáky. Podařilo se jim vyšplhat výš a odletět. My jsme se drželi nad kopcem, ale potom jsem ztratil výšku a musel letět na přistání. Nad svažitou loukou a kopečkem jsem ale potkal docela slušný stoupák a navíc se tu vítr zvedal nahoru, takže jsem tu ještě dobrých deset minut svahoval. I když už jsem byl nízko nad loukou, nechtělo mě to pustit dolů. Mezitím se na přistání přiblížili i ostatní, takže jsme byli dole všichni skoro stejně. Pěkné polítání, ale termika byla rozbitá a litovali jsme, že jsme se nedostali výš. Seběhli jsme zpátky k lanovce, posilnili se v hospodě vedle a vyrazili zase nahoru. Bylo půl čtvrté a podmínky slábly. Nechtělo se nám až nahoru, a tak jsme startovali ze sjezdovky v půlce. Šel jsem jako první. Start opět v pohodě a dostal jsem se rychle nad úroveň startu.



Chvíli jsme svahovali, ale pak už jsme všichni klesli do údolí a šli na přistání. Pěkný let, sice kratší, ale líbil se mi. Sbalili jsme padáky, dali si ještě pod kopcem pivko a vyjeli do Prahy.

Žádné komentáře: