úterý 21. července 2015

Paragliding Hodkovice

Ve středu večer jsem vyrazil za létáním. Bylo pořádné horko a předpověď ukazovala západní vítr, takže ideální na hranu v Hodkovicích. Nahlásil jsem se telefonicky aeroklubu a vyrazil po dálnici na sever. Za Hodkovicemi jsem zaparkoval vedle kukuřičného pole, které mě minule odradilo od létání. Nad ním je ale posekaná louka a hlavně slušně foukalo. Vlastně až moc, když jsem se s padákem vyškrábal nahoru, seděli tam dva piloti a čekali, až to poleví. A dva padáky ve vzduchu občas lehce couvaly.

Jeden z nás odletěl, ale na startování to bylo pořád divoké. Rozbalil jsem si tedy padák v půlce svahu a vyplatilo se, hned po první zatáčce doleva mě vítr vynesl až nad stromy. Za chvíli jsme byli ve vzduchu čtyři a kličkovali nad hranou. Vítr potom ještě o něco zesílil, byla i chvíle, kdy jsme ve třech stáli ve vzduchu nedaleko sebe a bavili se. Potom to zase polevilo a létali jsme podél hrany sem a tam. Dostal jsem se slušně vysoko, takže byl čas vytáhnout foťák a cvaknout ty výhledy a ještě udělat nějaké to selfíčko. Navíc se objevily malé rozbité stoupáky, takže udržet se nahoře byla hračka.



Když to začalo být dost turbulentní, rozhodl jsem se, že mi to stačí a zamířil jsem na přistání dole na louku, kde cvičila paraglidingová škola. Chvíli jsem kličkoval a pořád mě to zvedalo, až jsem dosedl ne moc dobře po větru. Poponesl jsem si padák zase k výseku ve stráni a ještě si trochu pocvičil starty. Při jednom jsem to trochu rozběhl a protože ještě pořád slušně foukalo, zvedlo mě to zase nad louku. Prokličkoval jsem mezi lidmi na kurzu a pak si řekl, že zábavy bylo dost (a že přestanu překážet a neukázněně létat mezi dalšími padáky) a je čas vyrazit domů. Fajn večerní svahovačka, při které jsem vypotil hodně kalorií a konečně jsem si po dlouhé době slušně zalétal.

Žádné komentáře: