sobota 1. srpna 2015

Studenov, Stráž

V sobotu jsme vyrazili na výlet ve více lidech - s Ivčou, Vendulkou, Stáňou a Tondou. Kluci chtěli polétat na Studenově a holky chtěly na borůvky a na vyhlídku Stráž. Dojeli jsme do Rokytnice a rozdělili se. Štěpán s Tondou se vydali nahoru do kopce na Studenov: Cestou jsme potkali paraglidisty, kteří nám řekli, že vítr na vrcholu sjezdovky je dost silný a na létání to není. Přesto jsme pokračovali vzhůru s tím, že kdyžtak počkáme až to zeslábne. Omrkli jsme startovačku, což je široký travnatý vrchol sjezdovky.

Vítr hodně duněl, tak jsme hodili padáky zase na záda a zašli do hospody na hřebenu. Po hodině a půl jsme se vrátili na start, chvílemi to už vypadalo dobře a vítr polevoval. Tonda si rozbalil padák jako první a zkusil odstartovat. Šlápl ale bohužel do dolíku za sebou a natáhl se na záda. Napodruhé už mu to vyšlo a díky větru se hned odlepil ze země. Já jsem odstartoval chvilku za ním. Vítr mě zvedl nad svah, počkal jsem až proletím mezi dvěma smrky o kus níž a pak jsem zatočil doprava nad les. Tady to docela zvedalo, ale zároveň tu bylo hodně turbuletních míst díky poryvům větru. Udělal jsem pár zatáček, ale pak jsem v silném protivětru začal klesat a ještě trochu couvat. Docela to se mnou házelo, tak jsem zamířil raději dolů na přistání. Louky, které jsou na to určené, nejsou moc široké a navíc jsou protkané vleky. Docela oříšek, kudy se vykrátit a kam dosednout. Nakonec jsem nechtěl riskovat a otočil jsem padák dolů po svahu, stáhl jeho uši dolů a vyklesal na dlouhou svažitou louku směrem k parkovišti. Dosedl jsem v pořádku o kus níž než Tonda.

Holky mezitím jely na Stráž. Kousek za lesem je pěkná skalní vyhlídka na celé údolí.

Potom jsme se přesunuly na Rezek na oběd do hospody. Po něm jsme šly do lesa na borůvky. Odpoledne jsme se všichni i s klukama sešli na chatě u táty. Dáša nám udělala přírodní řízky, dali jsme si kafe a natrhali třešně. S tátou byla sranda a chvíli nás přemlouval abysme zůstali přes noc, ale přesto jsme jeli zpátky domů. Pěkný den na horách v přírodě.

Žádné komentáře: